عادات رایجی که باعث خرابی گیربکس می شوند !

سه شنبه, 28 فروردین 1403

بسیاری از رانندگان ناآگاهانه درگیر عادت‌هایی می‌شوند که می‌تواند فشار غیرضروری بر گیربکس آن‌ها وارد کند و منجر به سایش زودرس و خرابی‌های احتمالی شود.

دلیل داغ کردن موتور هنگام روشن شدن AC چیست؟!

سه شنبه, 21 فروردین 1403

آیا با روشن شدن AC موتور ماشین شما بیش از حد داغ می شود؟دلایل، راه‌حل‌ها و اقداماتی که در صورت داغ کردن بیش از حد خودرو در جاده باید انجام دهید را یاد بگیرید.

6مایع ضروری خودرو که باید همیشه چک کنید

چهارشنبه, 15 فروردین 1403

انواع مختلفی از مایعات وجود دارد که نقش مهمی در عملکرد ماشین شما دارند و بررسی منظم این مایعات امری ضروری است در این مقاله ۶ مورد بصورت کامل بررسی شده است

۸ دلیلی که باعث نشت روغن موتور میشود(نشانه ها و خطرات)

دوشنبه, 6 فروردین 1403

این پست هشت دلیل اصلی و پنج نشانه رایج نشت روغن موتور از ماشین شما را بررسی خواهد کرد. ما همچنین شدت، ایمنی برای رانندگی، سایر نشتی های مایع موتور را بررسی خواهیم کرد.

آیا هنگام تعویض لنت ترمز باید دیسک ها را هم تعویض کنید؟

چهارشنبه, 16 اسفند 1402

لنت ترمز و دیسک ها با هم کار می کنند تا خودرو شما را متوقف کنند. پس آیا هنگامی که می خواهید لنت ترمزهای خود را تعویض کنید، باید دیسک هارا هم تعویض کنید؟

علائم خرابی واتر پمپ که باید جدی بگیرید!

سه شنبه, 8 اسفند 1402

اگر واترپمپ از کار بیفتد، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در خودروی شما شود. در اینجا برخی از علائم رایج وجود دارد که ممکن است نشان دهنده خرابی واترپمپ باشد.

چرا ماشینم میلرزه؟دلایل اصلی

چهارشنبه, 2 اسفند 1402

اگر متوجه لرزش یا هر حرکت غیرعادی ماشین خود شدید، خوب است که مشکل را زود تشخیص دهید.در این مقاله به اصلی ترین دلایل این اتفاق اشاره کرده ایم

۵ دلیل مهم خنک نکردن کولر خودرو

سه شنبه, 1 اسفند 1402

دلایل متعددی می توانند باعث خرابی کولر خودروی شما شوند در اینجا ۵ دلیل اصلی و مهم این اتفاق را برای شما تهیه کرده ایم

راهکارهای بهبود بهره وری سوخت

چهارشنبه, 25 بهمن 1402

ممکن است به نظر برسد که هدر دادن بنزین بخشی اجتناب ناپذیر از رانندگی است، اما راه هایی وجود دارد که می توانید بازده سوخت خودرو خود را بهبود بخشید.

نکات مهم نگهداری و تعویض لاستیک

يكشنبه, 15 بهمن 1402

لاستیک ها مسئولیت بزرگی در مورد عملکرد ماشین شما دارند. در این مقاله مطالب و نکات مهمی گفته شده که به شما در نگهداری لاستیک ها کمک می کند

چرا تعویض فیلتر هوا ضروریه؟ ۲دلیل اصلی

دوشنبه, 9 بهمن 1402

با گذشت زمان، فیلتر، گرد و غبار و سایر زباله ها را جمع آوری می کند و باید تعویض شود. اگر به طور معمول تعویض نشود، خودروی شما ممکن است به چند دلیل کلیدی آسیب جبران ناپذیری را متحمل شود

خودروهای بدون راننده چگونه عمل میکنند؟

دوشنبه, 2 بهمن 1402

وسایل نقلیه خودمختار قرار است آینده صنعت خودروسازی را به شکلی واقعی شکل دهند. اما بسیاری از مردم همچنان در تعجب هستند که خودروهای بدون راننده چگونه کار می‌کنند.

نکته مهم و اساسی درباره ضدیخ

چهارشنبه, 27 دی 1402

نکات بسیار مهمی در تهیه و نگهداری ضدیخ وجود دارد.در این مقاله مطالب مهم و اساسی از کارایی تا مواد تشکیل دهنده ضدیخ نوشته شده

افزایش طول عمر لنت ترمز

دوشنبه, 25 دی 1402

چه کاری می توانید انجام دهید تا از لنت ترمز خود حداکثر استفاده را ببرید؟در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای کمک به کارکرد صحیح لنت ترمز خودرو برای مدت طولانی تری انجام دهید

دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو

چهارشنبه, 20 دی 1402

چراغ چک موتور سیگنالی از رایانه موتور خودرو است که چیزی اشتباه است. ما در این مقاله، دلایل اصلی روشن شدن چراغ چک موتوررا بررسی میکنیم.

دلایل و علائم مشکلات اگزوز

شنبه, 16 دی 1402

سیستم اگزوز خودرو نقش های مهمی در ایمنی و عملکرد روان خودرو شما ایفا می کند. بنابراین هنگامی که مشکلاتی در سیستم اگزوز ایجاد می شود، شناسایی و حل مسئله بسیار مهم است.

تکامل فناوری خودرو از گذشته تا اکنون

دوشنبه, 11 دی 1402

ما یک جدول زمانی گردآوری کرده‌ایم که تکامل فناوری خودرو را ، از اولین خودرویی که تا کنون اختراع شد تا مجموعه‌ای از فناوری‌های امروزی از جمله ویژگی‌های ایمنی و سیستم‌های الکتریکی نشان می‌دهد.

10 صدای ماشین که هرگز نباید نادیده بگیرید

پنجشنبه, 7 دی 1402

هر صدای خودرو دلیلی دارد و نادیده گرفتن صدای عجیب و غریب باعث از بین رفتن آن نمی شود و غفلت از این موضوع معمولا هزینه های اضافی را به تعمیرات اضافه می کند.

پنج مورد از بزرگترین تکنولوژی های خودرویی سال 2024

دوشنبه, 4 دی 1402

فناوری خودرو به سرعت در حال پیشرفت است، در حالی که ممکن است جزئیات این روند هنوز کمی نامشخص باشد، یک چیز مطمئن است .خودروهای پایان سال 2024 با دهه قبل بسیار فاصله خواهند داشت.

7موردی که شارژ باتری خودرو شما را می خورد!

چهارشنبه, 29 آذر 1402

با رعایت بعضی نکات ساده می توان از از بین رفتن شارژ باتری خودرو جلوگیری کرد تا عمر باتری به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

آشنایی با سیستم انتقال قدرت و انواع آن

چهارشنبه, 21 تیر 1402

سیستم انتقال قدرت خودرو، مجموعه ای از قطعات مانند جعبه دنده، کلاچ، دیفرانسیل و سیستم ترمز است که وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ ها و حرکت خودرو را دارد

هنگام جوش آوردن ماشین چه کنیم؟

چهارشنبه, 14 تیر 1402

نقص فنی در برخی از قطعات خودرو باعث می شود که دمای موتور بالا برود و در نتیجه آمپر آب روی خط قرمز قرار بگیرد و باعث جوش آوردن آب رادیاتور شود.

آشنایی با سیستم برق خودرو

يكشنبه, 28 خرداد 1402

سیستم برق خودرو که وظیفه تامین برق ماشین را بر عهده دارد از قطعات اصلی مانند باتری، سیم ها و کابل ها، فیوزها، دستگاه های کنترل الکترونیکی ساخته شده است.

بررسی دلایل یاتاقان زدن خودرو و راه‌های جلوگیری از آن

چهارشنبه, 24 خرداد 1402

یاتاقان زدن خودرو یک نقص فنی است که می تواند خسارت بسیار سنگینی را برای شما رقم بزند. حتما شما هم شنیده اید که می گویند ماشینی یاتاقان زده ولی علت یاتاقان زدن خودرو چه چیزی می توان باشد؟


فروشگاه

حساب کاربری

سبد خرید

تماس با ما