آیا هنگام تعویض لنت ترمز باید دیسک ها را هم تعویض کنید؟


آیا هنگام تعویض لنت ترمز باید دیسک ها را هم تعویض کنید؟

 

هنگامی که می خواهید لنت ترمزهای خود را تعویض کنید، باید چند سوال بپرسید:

 

هنگام تعویض لنت ترمز، آیا نیاز به تعویض دیسک های خود نیز دارید؟

آیا باید هر دو محور را همزمان انجام دهید؟

ما گزینه های مختلف را مورد بحث قرار خواهیم داد تا بفهمیم که چه چیزی برای وسیله نقلیه شما مناسب تر است.

 

اولین چیز: ایمنی ، مهمترین نکته قبل از بحث در مورد هر چیز دیگری، ایمنی شما و دیگران در جاده است. اگر در صورت نیاز نتوانید ترمز بگیرید یا سرعت خود را کاهش دهید، خود و دیگران را در معرض خطر شدید قرار می دهید. بنابراین، هرگز ایده خوبی نیست که منتظر بمانید تا سیستم ترمز شما نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.

 

تعویض لنت ترمز

 

 

چه زمانی به لنت ترمزهای جدید نیاز دارم؟

وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری خودرو می شود، خدماتی مانند تعویض روغن و چرخش لاستیک برای تعیین زمان انجام آنها بسیار ساده است. با این حال، تعیین زمان تعمیر ترمز کمی مشکل است زیرا مسافت پیموده شده استاندارد برای سرویس وجود ندارد.

 

کارشناسان توصیه می کنند که ترمزهای خود را هر ۳۰ هزار تا ۹۰ هزار کیلومتر تعویض کنید. اما زمان دقیق آن چیست؟

 

در اینجا میتوانید راه های افزایش طول عمر لنت ترمز را بخوانید

 

دو مورد از رایج‌ترین نشانه‌هایی که خودروی شما به ترمز نیاز دارد، صدای جیر جیر و لرزش فرمان است. همچنین باید مراقب صداهای ساییدن، پدال ترمز اسفنجی، کشیدن به یک طرف هنگام ترمزگیری و فواصل توقف طولانی تر باشید.

 

فراموش نکنید که اگر خودر شما دچار لرزش شده ممکن است دلایل متعددی داشته باشد که میتوانید در اینجا بخوانید.

 

لنت ترمز و دیسک ها با هم کار می کنند تا وسیله نقلیه شما را متوقف کنند. با افزایش سن دیسک ها، می توانند سطح سخت شده ای به نام "لعاب" همراه با الگوهای سایش متمایز ایجاد کنند. نصب لنت های جدید روی دیسک های قدیمی که مطابقت ندارند می تواند منجر به صداهای ترمز، لرزش و خراب شدن زودهنگام لنت های جدید شود.

 

تعمیر دیسک ترمز

 

 

تعمیردیسک ترمز

لایه برداری مجدد دیسک ترمز شامل برداشتن یک لایه نازک و میکروسکوپی از سطوح جلو و عقب دیسک شما است. در نتیجه، لنت های ترمز روی یک سطح صاف و زیبا فشرده می شوند.

این کار هر گونه شیار، گودالی را که ممکن است در آینده مشکلاتی ایجاد کند، از بین می برد. علاوه بر این، به لنت های ترمز اجازه می دهد تا به طور یکنواخت و بهینه دچار سایش شوند.

 

با این حال، به خاطر داشته باشید که تعمیر، ضخامت روتورها را کاهش می دهد. گرما در روتورهای نازک‌تر سریع‌تر ایجاد می‌شود و سریع‌تر فرسوده می‌شود و در نتیجه روتورها تاب برداشته می‌شوند، چیزی که ما قطعاً نمی‌خواهیم. در بیشتر موارد، روتورها را فقط یک بار می توان قبل از نیاز به تعویض ،تعمیرکرد.

 

تعویض کامل لنت و دیسک ها

کامل ترین سرویس ترمز شامل تعویض کامل لنت ترمز و دیسک ها است.

مانند لنت ترمز، دیسک های ترمز با گذشت زمان فرسوده می شوند. دیسک های ترمز باید ضخامت خاصی را داشته باشند تا ایمن در نظر گرفته شوند.

 

در انتها باید توجه داشته باشید که علاوه بر سرویس به موقع خودرو،استفاده از لنت و دیسک های با کیفیت هم بسیار مهم است که میتوانید از سایت ما تهیه نمایید

دیدگاه شما (1)

سه شنبه, 3 بهمن 1402 میلاد

مطلب جالبی بود. ممنون از سایت خوبتون

پاسخ مدیریت:

خواهش میکنم .خوشحالیم که براتون مفید بوده


فروشگاه

حساب کاربری

سبد خرید

تماس با ما