نکات مهم نگهداری و تعویض لاستیک


نکات نگهداری لاستیک

 

لاستیک ها مسئولیت بزرگی در مورد عملکرد ماشین شما دارند. لاستیک ها اصطکاک مورد نیاز برای شتاب گیری، ترمز و چرخش را فراهم می کنند و حتی با جذب بخشی از ضربه و لرزش ناشی از دست اندازهای کوچک در جاده، سواری شما را نرم تر می کنند.

با این حال، بدون آج، لاستیک های شما نمی توانند این موارد مهم را انجام دهند. آج بخشی از لاستیک شما است که با جاده تماس پیدا می کند و معمولاً با یک الگوی بریده شده در لاستیک مشخص می شود.

آج دقیقا چه کار می کند؟ چرا اینقدر مهم است؟ برای دریافت این پاسخ ها مطالب زیر را بخوانید.زیرا در مورد چهار واقعیتی که باید در مورد آج لاستیک بدانید صحبت می کنیم.

 

آج لاستیک در باران

 

آج لاستیک رانندگی در باران را ایمن تر می کند

هدف از تایر ایجاد اصطکاک بین ماشین شما و جاده ای است که در آن در حال رانندگی است. هر چه مساحت سطح جاده بیشتر باشد، اصطکاک بیشتری ایجاد می شود. ممکن است تعجب کنید - آیا بریدن یک آج در لاستیک ها واقعا اصطکاک را کاهش نمی دهد؟ در حالی که این از نظر فنی درست است، اما در عین حال آج تایر شما را برای شرایط آب و هوایی مختلف ایمن تر می کند. بدون آج، آب یا رطوبت در جاده جایی برای جابه‌جایی ندارد و می‌تواند باعث شناور شدن لاستیک‌های شما بر روی جاده شود - پدیده‌ای خطرناک که به عنوان هیدروپلنینگ شناخته می‌شود.

 

انواع مختلف لاستیک

 

الگوهای مختلف آج برای نیازهای مختلف رانندگی بهتر است

ممکن است به نظر برسد که الگوهای مختلف آج لاستیک برای شمارش بسیار زیاد است. بزرگترین دلیل برای تنوع زیاد الگو این است که آج های مختلف برای مصارف مختلف بهتر هستند. لاستیک هایی که برای استفاده در خارج از جاده با خودروهای شاسی بلند یا کامیون طراحی شده اند دارای آج های عمیق و ضخیم هستند که برای حفاری در خاک و گل طراحی شده اند. لاستیک‌هایی که برای اتوکراس یا عملکرد رانندگی در جاده طراحی شده‌اند، اغلب دارای آج‌های نازک با حداکثر سطح تماس با جاده هستند. لاستیک‌های تمام فصل اغلب ترکیبی از آج‌های عمیق‌تر برای ایمنی همراه با تکه‌های لاستیکی خوبی هستند که جاده را لمس می‌کنند تا بهترین ترکیب عملکرد و طول عمر را داشته باشند.

 

اندازه گیری آج لاستیک

 

آج لاستیک یک شاخص عالی برای نشان دادن زمان تعویض تایر است

از آنجایی که لاستیک ها وظیفه ایجاد اصطکاک را بر عهده دارند، به مرور زمان فرسوده می شوند و باید تعویض شوند. چگونه می توانید بفهمید که لاستیک های شما چقدر فرسوده شده اند؟ ساده: به آج لاستیک خود نگاه کنید. عمق آج تایر در بازه ۶ تا ۸ میلی متر بسیار عالی و مناسب است. این عمق بین ۴ تا ۵ میلی متر نیز قابل قبول است اما اگر آج لاستیک شما حدود ۳ میلی متر باشد بهتر است احتیاط کنید. با رسیدن آج خودرو به دو میلی متر حتما باید به فکر تعویض لاستیک خودروی خودتان باشد. اما اگر این کار را نکنید و عمق آج خودرو به کمتر از ۱.۶ میلیمتر برسد بسیار خطرناک است و هیچ امنیتی برای راننده و سرنشینان ندارد.

 

در اینجا چند نکته سریع برای نگهداری لاستیک وجود دارد که به دوام لاستیک های شما کمک می کند:

 

- باد لاستیک های خودرو را تنظیم نگه دارید.این کار عمر لاستیک شما را بهبود می بخشد و حتی به مسافت پیموده شده بنزین کمک می کند.

- لاستیک های خود را هر ۸۰۰۰ کیلومتر بچرخانید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که تایرهای شما به طور یکنواخت فرسوده می شوند و هیچ لاستیک خاصی سریعتر از بقیه دچار سایش نمی شود .

- تراز لاستیک خود را بررسی کنید. لاستیک های نامرتب به طور یکنواخت با جاده تماس ندارند، که به سایش سریع تر و همچنین کاهش ایمنی منجر می شود.

دیدگاه شما (1)

سه شنبه, 3 بهمن 1402 میلاد

مطلب جالبی بود. ممنون از سایت خوبتون

پاسخ مدیریت:

خواهش میکنم .خوشحالیم که براتون مفید بوده


فروشگاه

حساب کاربری

سبد خرید

تماس با ما