راهکارهای بهبود بهره وری سوخت


بهبود بهره وری سوخت

 

ممکن است به نظر برسد که هدر دادن بنزین بخشی اجتناب ناپذیر از رانندگی است، اما راه هایی وجود دارد که می توانید بازده سوخت خودرو خود را بهبود بخشید.

با سرعت مناسب رانندگی کنید

بهترین روش برای بهبود بهره وری سوخت این است که مراقب سرعت خود باشید و تهاجمی رانندگی نکنید. این مورد شامل سرعت و شتاب سریع و ترمز است. رانندگی با سرعت مناسب ، بسته به نوع وسیله نقلیه ای که رانندگی می کنید، بین ۱۰ تا ۴۰ درصد درمسافت پیموده شده بنزین شما صرفه جویی کند. وسیله نقلیه شما همچنین دارای سرعتی است که در آن از سوخت بهینه استفاده می کند و در اکثر خودروها این سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

 

از روشن گذاشتن خودرو هنگامی که در حالت پارک هستید خودداری کنید

ممکن است فکر کنید که نشستن در ماشین خود در حالت پارک بنزین مصرف نمی کند، اما این کار را می کند. مطمئناً مصرف سوخت به اندازه زمانی که در حال رانندگی هستید زیاد نیست، اما با این وجود هنوز از بنزین استفاده می کند. بنابراین، اگر برای چند دقیقه پارک هستید، توصیه می کنیم موتور را خاموش کنید. به ما اعتماد کنید، کیف پول شما تا پایان روز (یا هفته) از شما تشکر خواهد کرد!

 

نکته حرفه ای: اگر در حین انتظار در ماشین خود موتور خود را خاموش می کنید، به رادیو گوش نکنید. وقتی موتور خاموش است، باتری در حال شارژ نیست و ممکن است پس از مدتی از کار بیوفتد!

 

ماشین خود را به طور منظم بررسی کنید

سرویس منظم خودرو هم برای موتور و هم برای مصرف سوخت عالی است. هنگامی که تمام قسمت های موتور شما طبق برنامه کار کند، ماشین شما به آرامی کار می کند. وقتی ماشین شما نرم کار می کند، بنزین را با کارایی بیشتری مصرف خواهید کرد. و این شامل تمام قسمت‌های ماشین شما می‌شود، بنابراین اگر صداهای عجیب و غریبی (مانند صدای تق تق یا کوبیدن) می‌شنوید یا چراغ چک موتور شما روشن می‌شود، حتماً آن را بررسی کنید! صرف اندکی وقت برای سرویس در دراز مدت شما را نجات می دهد.البته دلایل مختلفی باعث روشن شدن چراغ چک خودر می شود که در اینجا میتوانید چک کنید.

 

فشار باد لاستیک

 

فشار باد لاستیک خود را چک کنید

وقتی لاستیک وسیله نقلیه شما به درستی باد شده باشد، وسیله نقلیه بسیار نرمتر و کارآمدتر حرکت می کند. در مقابل، یک لاستیک کم باد شده نیاز به کار بیشتری برای حرکت به جلو دارد. بنابراین، نه تنها حفظ فشار باد لاستیک برای لاستیک های شما خوب است، بلکه برای مسافت پیموده شده بنزین شما نیز مفید است.

 

اضافه بار خودرو

 

بار خود را سبک کنید

ممکن است تغییر ناچیز به نظر برسد، اما وزن کمتر در داخل خودرو برابر با راندمان سوخت بهتر است. وزن کمتر به معنای کار کمتری است که وسیله نقلیه برای حرکت به جلو باید انجام دهد.

همچنین اگر از حمل وسایل روی سقف خودرو خودداری کنید کمک می کند. گاهی اوقات استفاده از جعبه بار در بالای وسیله نقلیه شما اجتناب ناپذیر است (مثلاً در حین سفر یا هنگام کمپینگ)، اما فقط به یاد داشته باشید که وقتی کارتان تمام شد آن را بردارید. وزن اضافی نه تنها باعث می‌شود وسیله نقلیه شما سخت‌تر کار کند، به کارایی سوخت آسیب می‌زند.

دیدگاه شما (1)

سه شنبه, 3 بهمن 1402 میلاد

مطلب جالبی بود. ممنون از سایت خوبتون

پاسخ مدیریت:

خواهش میکنم .خوشحالیم که براتون مفید بوده


فروشگاه

حساب کاربری

سبد خرید

تماس با ما