چرا ماشینم میلرزه؟دلایل اصلی


دلایل لرزش خودرو

 

اگر متوجه لرزش یا هر حرکت غیرعادی ماشین خود شدید، خوب است که مشکل را زود تشخیص دهید. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه معمولاً شما را از تعمیرات بزرگتر (و گرانتر) در جاده نجات می دهد. آن را به عنوان چیزی که می توانید نادیده بگیرید، پاک نکنید، حتی اگر لرزش کم باشد یا فقط به طور متناوب رخ دهد.

 

در ابتدا چند سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید:

 

آیا هنگام شتاب گیری خودرو می لرزد؟ آیا با افزایش سرعت بدتر می شود؟

آیا ماشین فقط در سرعت های خاصی می لرزد؟ اگر بله، چه سرعتی؟

آیا ماشین شما فقط هنگام ترمز می لرزد؟

آیا ماشین شما در حالت بیکار/ایستاده می لرزد؟

آیا ماشین شما مثل همیشه استارت می زند و حرکت میکند و بعداً در حال رانندگی شروع به لرزیدن می کند؟

لرزش از کجا می آید؟ فرمان، پدال ترمز، صندلی ماشین، همه جا؟

آیا هنگام لرزش ماشین صدای عجیبی می شنوید؟

آیا اخیراً تصادف کرده اید، به چاله یا حاشیه برخورد کرده اید یا ضربه شدید دیگری به وسیله نقلیه شما وارد شده است؟

 

بیایید به برخی از دلایل احتمالی لرزش وسیله نقلیه شما نگاه کنیم:

 

چرخ ها

مشکلات مربوط به لاستیک و چرخ، شایع ترین علت لرزش وسیله نقلیه در حین رانندگی است. آیا ماشین شما با سرعت های بالاتر (حدود ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت) شروع به لرزیدن می کند؟ آیا لرزش از روی تخته‌ها و صندلی‌ها می‌آید؟ اگر چنین است، احتمالا وسیله نقلیه شما به تعادل چرخ نیاز دارد.

سایر دلایل مرتبط با چرخ‌ها که باعث می‌شود ماشین شما می‌لرزد، می‌تواند شامل شکستگی یاتاقان‌های چرخ یا شل شدن مهره‌ها باشد.

 

لرزش خودرو

 

لاستیک

لاستیک های شما در چه وضعیتی هستند؟ آیا آج لاستیک جدا شده است؟ آیا آنها نشانه هایی از سایش ناهموار را نشان می دهند؟

گاهی اوقات چرخش لاستیک یا تراز چرخ ها برای اصلاح ساییدگی ناهموار لاستیک های شما کافی است. اما اگر اوضاع خیلی خراب شده یا لاستیک آسیب دیده است، باید لاستیک‌های جدید نصب کنید.در این مقاله میتوانید نکات بسیار مهم نگهداری و تعویض لاستیک را ببینید.

 

موتور خودرو شاهین

 

موتور

اگر ماشین شما هنگام رانندگی و در هنگام ایستادن می لرزد، احتمالاً موتور شما مقصر است. موتور شما ممکن است هوا، سوخت یا جرقه کافی برای کارکردن یکنواخت دریافت نکند.

ممکن است به دنبال شمع های جدید باشید. یا اگر شمع ها سالم هستند، سیم های شمع ممکن است اتصال شل داشته باشند یا نیاز به تعویض داشته باشند. فیلتر هوای کثیف یا گرفته نیز می تواند مقصر باشد. کثیفی می تواند اکسیژن یا سوخت موتور را قطع کند و باعث خاموشی شود.

 

یکی دیگر از دلایل بالقوه مرتبط با موتور، شل شدن پایه‌های موتور است. پایه‌های موتور آن‌هایی هستند که موتور شما را به قاب خودرو متصل می‌کنند و به کاهش ارتعاشات ایجاد شده توسط موتور کمک می‌کنند.

اگر ماشین شما می لرزد و چراغ چک موتور روشن است، منتظر نمانید تا ماشین خود را چک کنید! در اسرع وقت آن را به تعمیرگاه ببرید.فراموش نکن که دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو را بخونی!

 

سیستم تعلیق خودرو

 

 

فرمان و سیستم تعلیق

آیا وقتی شتاب می گیرید لرزش ماشین تشدید می شود؟ آیا اخیراً تصادف کرده اید یا تأثیر قابل توجهی روی وسیله نقلیه خود داشته اید؟ (به عنوان مثال، برخورد به حاشیه یا چاله.) سیستم های فرمان و تعلیق خودروی شما ممکن است دچار آسیب شده باشند.

 

ترمز خودرو

 

ترمز

آیا هنگام ترمزگیری فرمان و/یا پدال ترمز می لرزد؟ ممکن است روتورهای ترمز (دیسک فلزی که بخشی از سیستم ترمز دیسکی است) خراب داشته باشید. آیا در سرعت های بالا فرمان می لرزد؟ آیا وقتی توقف می کنید بوی سوزش را استشمام می کنید؟ احتمالاً کالیپر ترمز شما گیر کرده است.

 

در حالی که اینها برخی از دلایلی است که باعث می شود وسیله نقلیه شما لرزش داشته باشد، آنها تنها احتمالات نیستند. توصیه می کنیم برای دریافت ارزیابی کامل به یک متخصص رجوع کنید.

دیدگاه شما (1)

سه شنبه, 3 بهمن 1402 میلاد

مطلب جالبی بود. ممنون از سایت خوبتون

پاسخ مدیریت:

خواهش میکنم .خوشحالیم که براتون مفید بوده


فروشگاه

حساب کاربری

سبد خرید

تماس با ما