علائم خرابی واتر پمپ که باید جدی بگیرید!


 

علائم خرابی واتر پمپ که باید جدی بگیرید!

 

واترپمپ وظیفه جابجایی مایع خنک کننده را در سراسر سیستم خنک کننده خودرو شما بر عهده دارد. مایع خنک‌کننده در موتور به گردش در می‌آید تا آن را در دمای ثابت نگه دارد و سپس به رادیاتور می‌رود و در آنجا خنک می‌شود و دوباره در موتور به گردش در می‌آید. اگر واترپمپ از کار بیفتد، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در خودروی شما شود. در اینجا برخی از علائم رایج وجود دارد که ممکن است نشان دهنده خرابی واترپمپ باشد.

 

نشت مایع خنک کننده

 

 

۱. نشتی مایع خنک کننده

یکی از رایج‌ترین نشانه‌هایی که نشان می‌دهد واترپمپ شما شروع به خراب شدن کرده است، نشت مایع خنک‌کننده است. نشتی مایع خنک کننده ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، اما یکی از رایج ترین آنها واترپمپ خراب است. اگر متوجه نشت مایع خنک کننده از وسیله نقلیه خود شدید، به خصوص اگر از جلو یا عقب موتور می آید، بهتر است واترپمپ خود را توسط مکانیک بررسی کنید.

 

داع کردن موتور

 

۲ . داغ شدن بیش از حد موتور

یکی دیگر از علائم رایج خرابی واترپمپ گرم شدن بیش از حد موتور است. اگر واترپمپ به درستی مایع خنک کننده را به گردش در نیاورد، می تواند باعث گرم شدن بیش از حد موتور شود. این امر در صورت عدم رفع به موقع می تواند منجر به آسیب جدی به موتور شود، بنابراین مهم است که مراقب دماسنج خودرو و مراقب هرگونه علائم هشدار دهنده گرمای بیش از حد باشید.

 

نشت مایع خنک کننده به داخل روغن

 

۳ . مایع خنک کننده به داخل روغن نشت می کند

اگر متوجه شدید که سطح مایع خنک کننده شما به سرعت پایین می آید یا مایع خنک کننده از خودرو شما نشت می کند، می تواند نشانه ای از خرابی واترپمپ باشد. هنگامی که واترپمپ از کار می افتد، می تواند باعث نشت مایع خنک کننده به داخل روغن شود که می تواند منجر به مشکلات موتور شود.

 

۴ . صدای موتور

یکی دیگر از علائم خرابی واترپمپ ، صدای موتور است. اگر صدای جیغ از جلوی موتور خود می شنوید، می تواند نشانه ای از ، از کار افتادن واترپمپ باشد. این صدا معمولاً توسط یک قرقره شل یا آسیب دیده ایجاد می شود که واترپمپ از آن برای گردش مایع خنک کننده استفاده می کند. اگر این صدا را می شنوید، مهم است که وسیله نقلیه خود را حتما در اسرع وقت توسط مکانیک بررسی کنید.

 

در انتها باید به این نکته مهم توجه کنید که کیفیت واترپمپ شما بسیار حائز اهمیت است،پس آن را حتما از نمایندگی های رسمی شرکت خریداری نمایید.

دیدگاه شما (1)

سه شنبه, 3 بهمن 1402 میلاد

مطلب جالبی بود. ممنون از سایت خوبتون

پاسخ مدیریت:

خواهش میکنم .خوشحالیم که براتون مفید بوده


فروشگاه

حساب کاربری

سبد خرید

تماس با ما