۵ دلیل مهم خنک نکردن کولر خودرو


۵ دلیل خنک نکردن کولر خودرو

 

۱ . تشکیل شدن کپک

وقتی تمایل داریم AC ماشین را برای مدت طولانی روشن نگه داریم، میکروارگانیسم های کوچک می توانند دریچه های AC را مسدود کنند. این باکتری ها می توانند دریچه AC را مسدود کرده و بر روند خنک سازی تأثیر بگذارند.وقتی این اتفاق می افتد، مهم نیست که چقدر تلاش میکنید، دریچه ها به درستی کار نمی کنند. این یکی از دلایلی است که AC اتومبیل شما به خوبی کابین را خنک نمی کند.

 

۲ . مشکلات برق

اتصالی ناخواسته در واحد الکتریکی یکی دیگر از دلایل غیرمنتظره ای است که ممکن است AC ماشین شما را از کار بیندازد.

این یک چیز رایج در حداکثر وسایل نقلیه این روزها است. اگر در آب و هوایی زندگی می‌کنید که دمای بیرون از ۴۵ درجه بالاتر می‌رود، سیم‌های برق ممکن است داغ شوند و باعث اتصالی در سیم‌کشی داخلی شوند.

 

مبرد AC

 

۳ . نشتی مبرد AC

نشتی در مبرد یکی دیگر از دلایلی است که ممکن است AC ماشین شما کار نکند. در واقع، مبرد کابین شما را خنک نگه می دارد. دراکثر موارد، مشاهده شده است که نشتی در مبرد یک دلیل معمول برای خرابی AC خودرو است.

وقتی ماشین شما با یک تصادف غیرمنتظره مواجه می شود، چنین مشکلاتی ظاهر می شوند. شیلنگ AC از اتصالات نشت می کند و مشخص کردن محل آسیب بسیار دشوار است. ماده روغنی که در اطراف شیلنگ جمع می شود نشان دهنده نشتی در مبرد است. به طور خلاصه، مبرد شما آسیب دیده است و باید آن را تعمیر کنید.

 

نکته مهم این است که خودتان از انجام این کار خودداری کنید و کاررا به تعمیرکار متخصص بسپارید

 

کندانسور کولر

 

۴ . کندانسور مسدود شده/شکسته شده است

کندانسور شکسته یکی دیگر از دلایل اصلی است که ممکن است AC ماشین شما به درستی کار نکند. این همان واحد خاص در ماشین شما است که مبرد را خنک نگه می دارد و سپس با تبدیل هوای گرم به هوای خنک از طریق دمنده جریان می یابد.

 

۵ . کمپرسور معیوب

همه ما می دانیم که کمپرسور در سیستم های AC وسیله نقلیه شما چه نقشی دارد. جریان متناوب را روشن نگه می‌دارد و در صورت خرابی، مبرد به درستی گردش نمی‌کند. هوای داغ در داخل وسیله نقلیه گردش خواهد کرد. این یک سناریوی معمولی است که شما پس از مدت طولانی، مثلاً اگر برای دو تا سه ماه از AC استفاده نکنید ممکن است نتیجه مطلوبی نداشته باشد.

 

فراموش نکنید که برای جلوگیری از این مشکلات ناخوشایند ، خودروی خودرو را به طور منظم بررسی کنید

دیدگاه شما (1)

سه شنبه, 3 بهمن 1402 میلاد

مطلب جالبی بود. ممنون از سایت خوبتون

پاسخ مدیریت:

خواهش میکنم .خوشحالیم که براتون مفید بوده


فروشگاه

حساب کاربری

سبد خرید

تماس با ما