چرا تعویض فیلتر هوا ضروریه؟ ۲دلیل اصلی


تعویض فیلتر هوا

 

فیلترهوای خودرو هر چند وقت یکبار باید تعویض شود؟سالی یک بار؟ آیا ۳ سال صبر کردن بی خطر است؟ آیا می دانید آخرین باری که فیلتر هوای شما چک شده چه زمانی است؟

پاسخ کوتاه به این سوال این است که با هر تعویض روغن آن را بررسی کنید

 

چرا تعویض فیلتر هوای خودرو مهم است؟

هدف از فیلتر هوای موتور جلوگیری از ورود گرد و غبار، کثیفی و ... به داخل موتور است. با گذشت زمان، فیلتر، گرد و غبار و سایر زباله ها را جمع آوری می کند و باید تعویض شود. اگر به طور معمول تعویض نشود، خودروی شما ممکن است به چند دلیل کلیدی آسیب جبران ناپذیری را متحمل شود:

 

۱. زباله موتور شما را فرسوده خواهد کرد

از آنجایی که فیلتر هوای ورودی موتور شما آلاینده های محیطی بیشتری را جمع می کند، ذرات زباله می توانند به داخل موتور راه پیدا کنند. این یک مشکل بزرگ است، زیرا این ذرات ساینده مانند ترکش های فاجعه آمیز عمل می کنند. در حالی که حشره و دانه های کوچک شن برای ما بی اهمیت به نظر می رسند، می توانند تأثیر جدی بر روی قطعات متحرک موتور شما داشته باشند.

این ذرات ریز ،موتور را از هم می پاشند. همانطور که فلز بیشتری از بین می رود، زباله های بیشتری انباشته می شود و موتور به مرور زمان بیشتر و بیشتر فرسوده میشود. در ابتدا، این اتفاق روی فشار روغن شما تأثیر می گذارد و باعث خوردگی غیرمعمول می شود. با گذشت زمان، اگر وضعیت حل نشود،کل موتور ممکن است از کار بیفتد.

 فیلتر هوای کثیف

 

۲. آلاینده ها بر ترکیب سوخت و هوا تأثیر می گذارند

برای کارآمد بودن، خودروی شما به نسبت هوا به سوخت خاصی نیاز دارد. هر بار که رانندگی می کنید، فیلتر هوا به تنظیم این موضوع کمک می کند. هنگامی که مواد خارجی وارد موتور می شوند، این مخلوط سوخت و هوا را آلوده می کنند. سوخت از اکسیژن پاک محروم می شود و فشار بیشتری به موتور وارد می کند. سوخت در این شرایط نمی تواند به درستی مشتعل شود، بنابراین موتور قدرت خود را از دست می دهد.

 

در واقع،۶ تا ۱۱ درصد از قدرت شتاب خودرو هنگام کار با فیلتر هوای کثیف کاهش پیدا می کند. وقتی موتور مجبور است دو برابر بیشتر کار کند تا کار خود را انجام دهد، مصرف سوخت افزایش می یابد. در نهایت، فیلتر هوا ممکن است به حدی کثیف شود که باعث از کار افتادن موتور شود. از صرفه جویی در هزینه گرفته تا طول عمر وسیله نقلیه خود، تعویض مرتب فیلتر هوا توسط متخصصان آموزش دیده بسیار مهم است.

 

فیلتر هوای خودرو

 

یک قانون مهم این است که با هر تعویض روغن ، فیلتر هوای خود را بررسی کنید.

دیدگاه شما (1)

سه شنبه, 3 بهمن 1402 میلاد

مطلب جالبی بود. ممنون از سایت خوبتون

پاسخ مدیریت:

خواهش میکنم .خوشحالیم که براتون مفید بوده


فروشگاه

حساب کاربری

سبد خرید

تماس با ما