تکامل فناوری خودرو از گذشته تا اکنون


تکامل فناوری خودرو

ما یک جدول زمانی گردآوری کرده‌ایم که تکامل فناوری خودرو را ، از اولین خودرویی که تا کنون اختراع شد تا مجموعه‌ای از فناوری‌های امروزی از جمله ویژگی‌های ایمنی و سیستم‌های الکتریکی نشان می‌دهد.

 

1886 - اولین ماشین اختراع شد

کارل بنز اتریشی اولین خودروی واقعی را در قرن نوزدهم اختراع کرد. این موتور از یک موتور احتراق داخلی استفاده می کرد و دارای سه چرخ بود. هر تلاش قبلی برای اختراع اتومبیل از نیروی بخار استفاده می کرد - و موفقیت چندانی نداشت.عکس این ماشین رو میتونید در ابتدای مقاله ببینید.

 

ford model - T

1908 - فورد مدل T را تولید کرد

فورد مدل T اولین خودروی جهان بود که توسط خط مونتاژ تولید شد. این جهش بزرگ در فناوری، خودرو را بسیار ارزان‌تر و در نتیجه مقرون به صرفه‌تر کرد. موتور 20 اسب بخاری بنزینی آن می توانست به سرعت 45 مایل در ساعت برسد که باز هم کندتر از اسب های تازدار آن روز بود.

 

1911 - استارت های احتراق الکتریکی

استارت های جرقه زنی الکتریکی برای جایگزینی لنگ های دستی و به جای آن برای روشن کردن موتور با یک دکمه اختراع شدند. میل لنگ دستی خطرناک در نظر گرفته می شد زیرا موتور می توانست با روشن شدن خودرو بپرد و گهگاه راننده را مجروح کند. اولین استارت برقی در سال 1912 در کادیلاک استفاده شد و به زودی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت.

 

1930 - رادیو اتومبیل

اولین استریو خودرو در سال 1930 با فرکانس تک صدایی AM ساخته شد. برای اولین بار، رانندگی را می‌توان به موسیقی تنظیم کرد، اگرچه 22 سال دیگر طول کشید تا اولین رادیو با قابلیت دریافت فرکانس FM در سال 1952 به خودرو اضافه شود.

 

 سیستم تعلیق فنری

1934 - سیستم تعلیق فنری

بسیاری از خودروسازان شروع به جستجوی راه‌هایی برای راحت‌تر کردن رانندگی کردند و روی سیستم تعلیق فنرکارکردند. به هر چرخ (در ابتدا فقط دو چرخ جلو) فنر مارپیچ فلزی مخصوص به خود داده شد که خود را فشرده می کند تا ضربه ای را که هنگام رانندگی از روی دست اندازها در جاده احساس می کنید جذب کند. این باعث می شود سواری بسیار نرم تر و آرامش بخشی داشته باشید.

 

1949 - کلید ماشین

کرایسلر در جستجوی راه بهتری برای راه‌اندازی خودرو، فناوری اختراع کرد تا هم استارت برقی و هم احتراق را روشن کند.

 

1951 - فرمان برقی

فناوری فرمان برقی از نیروی هیدرولیک استفاده می‌کند تا فشار روی چرخ‌ها را هنگام چرخاندن فرمان تقویت کند .فرمان برقی ابتدا در کرایسلر امپریال و سپس در کادیلاک یک سال بعد ظاهر شد.

 

1953 - تهویه مطبوع

کرایسلرامپریال اولین خودروی تولیدی بود که دارای تهویه مطبوع به عنوان آپشن بود. با سه تنظیمات کم، متوسط و زیاد عرضه شد.

 

دهه 1960 - پنجره های برقی

صدای آرام پایین کشیدن شیشه برقی در ابتدا فقط در مدل های لوکس موجود بود و معمولاً تا همین اواخر در اکثر خودروها یک گزینه اضافی اختیاری بود. اما در نهایت پیچیدن شیشه های ماشین شما به گذشته تبدیل شد.

 

1971 - تکنولوژی ABS

ABS یا سیستم ترمز ضد قفل، فناوری هوشمندانه ای است که قفل شدن چرخ ها را در هنگام ترمز شدید متوقف می کند و از لغزش جلوگیری می کند. در ابتدا در قطارها و هواپیماهای کنکورد استفاده می شد، قبل از اینکه برای کرایسلرامپریال تولید شود.

 

ایربگ

1988 - ایربگ

در سال 1988 کرایسلراولین کیسه هوای تولیدی را معرفی کرد. در ابتدا آنها فقط برای رانندگان بودند، اما امروزه فناوری کیسه هوا را می توان برای همه سرنشینان قرار داد تا از همه آنها محافظت کند.

دیدگاه شما (1)

سه شنبه, 3 بهمن 1402 میلاد

مطلب جالبی بود. ممنون از سایت خوبتون

پاسخ مدیریت:

خواهش میکنم .خوشحالیم که براتون مفید بوده


فروشگاه

حساب کاربری

سبد خرید

تماس با ما