پنج مورد از بزرگترین تکنولوژی های خودرویی سال 2024


 

برق رسانی

وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) به راحتی بزرگ‌ترین روند خودرویی سال‌های اخیر هستند، و این وضعیت در سال 2024 ادامه خواهد یافت. تسلا ممکن است موج مدرن EV را آغاز کرده باشد، اما هنوز تنها بازیکن امروزی نیست. حداقل ده ها خودروی برقی جدید می توانند تا پایان سال از نام های آشنای مانند Chevy، GMC، Honda و Kia وارد بازار شوند.

 

فشار برای سلامت محیط زیست در سراسر صنایع در حال افزایش است و بسیاری از خودروسازان را متعهد می کند که ظرف یک یا دو دهه آینده خودروهایی کاملاً برقی تولید کنند. از آنجایی که فناوری باتری تقریباً هر روز ارزان‌تر و کارآمدتر می‌شود، این هدف نیز به واقعیت نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شود.

می‌توانید انتظار داشته باشید که تقریباً همه شرکت‌های بزرگ خودروسازی حداقل چیزی الکتریکی را در سال‌های آینده اعلام کنند. بیشتر اینها خودروهای برقی با باتری (BEVs) خواهند بود، اما خودروهای الکتریکی سلول سوختی هیدروژنی (FCEV) نیز به تدریج رایج‌تر خواهند شد.

 

ویژگی های خودمختار

ویژگی‌های خودران یکی دیگر از گرایش‌های فناوری خودرو است که باید به آن توجه داشت. ساخت یک وسیله نقلیه ایمن، قابل اعتماد و کاملا خودمختار بسیار پیچیده است، بنابراین هنوز انتظار نداشته باشید که بدون دست زدن به فرمان رانندگی کنید. با این حال، ویژگی‌های خودمختار مانند کمک برای رانندگی بین خطوط و پارک خودکار امسال رایج‌تر و کاربردی‌تر خواهند شد.

مرسدس به‌تازگی به اولین خودروسازی تبدیل شده است که رانندگی خودکار سطح 3 را در ایالات متحده ارائه می‌کند، به این معنی که این خودروها می‌توانند بسیاری از عملکردهای اصلی رانندگی (مانند پارک، فرمان، ترمز، شتاب گیری و ناوبری )را به تنهایی انجام دهند. شما هنوز باید با سرعت های بالاتر یا موقعیت های پیچیده تر خودرو را کنترل کنید.

 

ماشین متصل

اینترنت اشیا (IoT) نیز راه خود را به بازار خودرو باز کرده است. مردم سال گذشته برای اولین بار خودروهای متصل بیشتری نسبت به خودروهای غیر متصل خریدند که نقطه عطفی برای فناوری خودرو است.

 

آنچه که یک خودروی متصل را تشکیل می دهد در بین مدل ها متفاوت است. برخی از آنها یک شبکه Wi-Fi داخلی به شما می دهند تا بتوانید موسیقی را پخش کنید یا از خدمات ناوبری استفاده کنید بدون اینکه داده های تلفن همراه خود را مصرف کنید. برخی دیگر به یک برنامه اختصاصی متصل می شوند تا به شما امکان می دهند ماشین را روشن کنید، درها را قفل کنید و موارد دیگر را از طریق تلفن خود مدیریت کنید.

سنسورهای اینترنت اشیاء در خودرو می‌توانند هنگام تعویض یا تعمیر برخی از قطعات خودرو روی تلفن شما هشدار دهند. این هشدارهای اولیه می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های شما شود.

 

هوش مصنوعی داخلی

هوش مصنوعی چیزی است که اتومبیل های بدون راننده را ممکن می کند، اما این تنها راهی نیست که وسایل نقلیه از این فناوری در سال 2024 استفاده کنند.

 

امروزه خودروهای بیشتری با دستیارهای هوشمند به عنوان بخشی از خودرو عرضه می شوند. چندین مدل از فیات کرایسلر دارای آمازون الکسای داخلی هستند و برخی از شرکت‌های خودروسازی مانند مرسدس بنز دستیارهای هوشمند صوتی خود را توسعه داده‌اند. با استفاده از این ابزارهای هوش مصنوعی، می‌توانید چیزهایی را در سراسر خودروی خود کنترل کنید، مانند تنظیم موسیقی یا باز کردن درهای گاراژ در حالی که دستان خود را روی فرمان نگه داشته  اید.

ویژگی‌های هوشمند می‌توانند تشخیص دهند که آیا ممکن است خسته باشید یا خیر و به شما هشدار می‌دهند که روی جاده تمرکز کنید یا جلو بروید. برخی از خودروسازان از این فناوری برای شخصی سازی وسایل نقلیه مطابق با سلیقه مشتریان استفاده می کنند.

 

مالکیت مشترک

یعنی شما به جای داشتن یک ماشین،کاملاً از خدماتی مانند سواری و مالکیت به صورت مشترک استفاده می کنید. بیش از نیمی از مردم در صورت کاهش هزینه ها بدون افزودن زمان زیادی به سفر، سواری را با شخص دیگری به اشتراک می گذارند.

با گسترش این روندها، می‌توانید انتظار داشته باشید اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های آنلاینی که مالکیت مشترک خودرو را ارائه می‌دهند، رشد کنند. این تکنولوژی باعث آسیب کمتر به محیط زیست و کاهش آلایندگی و همچنین کاهش ترافیک در شهر های بزرگ میشود.

 

این پنج روند نشان می دهد که چگونه تغییرات بزرگی در افق صنعت خودرو وجود دارد. فناوری خودرو به سرعت در حال پیشرفت است، در حالی که ممکن است جزئیات این روند هنوز کمی نامشخص باشد، یک چیز مطمئن است.خودروهای پایان سال 2024 با دهه قبل بسیار فاصله خواهند داشت.

دیدگاه شما (1)

سه شنبه, 3 بهمن 1402 میلاد

مطلب جالبی بود. ممنون از سایت خوبتون

پاسخ مدیریت:

خواهش میکنم .خوشحالیم که براتون مفید بوده


فروشگاه

حساب کاربری

سبد خرید

تماس با ما