7موردی که شارژ باتری خودرو شما را می خورد!


 7موردی که شارژ باتری شما را می خورد!

۱. چراغ های جلو را روشن گذاشتید

اگر باتری ماشین شما مدام در حال خالی شدن است، اولین چیزی که باید بررسی کنید چراغ های شما هستند. بسیاری از وسایل نقلیه جدید دارای چراغ های جلو هستند که پس از مدت زمان مشخصی خاموش می شوند. اما اگر خودروی شما این ویژگی را ندارد، ممکن است چراغ‌های جلوی شما تا زمانی که آن‌ها را خاموش نکنید یا تا زمانی که باتری خودرو به طور کامل تخلیه شود، روشن بمانند.

۲. چیزهایی باعث کشش انگلی میشود!

حتی زمانی که ماشین شما خاموش است، باتری شما انرژی موردنیاز برای ساعت، رادیو و سیستم هشدار را تامین می کند. این موارد نباید تاثیر زیادی روی باتری شما داشته باشد. چیزی که ممکن است باتری ماشین را در حالت خاموش تخلیه کند، مواردی مانند چراغ های داخلی و یا چراغ های درها می باشد.

 در حالی که موتور شما کار می کند، دینام باتری را دوباره شارژ می کند - به همین دلیل است که شما معمولاً نباید هنگام گوش دادن رادیو نگران از بین رفتن باتری باشید ! اما هنگامی که موتور خاموش است، دینام نمی تواند باتری را شارژ کند، و این باعث می شود که اشتباهات کوچک الکتریکی باتری شما را به طور کامل تخلیه کند. فشار باتری ناشی از این امواج الکتریکی به عنوان کشش انگلی شناخته می شود.

نکته : می‌توانید با خاموش کردن چراغ‌ها و اطمینان از بسته شدن کامل صندوق عقب و درها قبل از ترک ماشین، از کشش‌های انگلی جلوگیری کنید.

۳. اتصالات باتری شما شل یا خورده شده است

پایانه های مثبت و منفی متصل به باتری شما گاهی اوقات ممکن است به مرور زمان شل یا دچار خوردگی شوند. اگر پایانه های شما شل یا خورده شود، ممکن است در راه اندازی خودرو مشکل داشته باشید زیرا باتری شما نمی تواند به درستی نیروی خود را منتقل کند! حتی ممکن است در حین رانندگی از حرکت خارج شوید یا به قطعات الکترونیکی خودرو آسیب برسانید. شما می توانید با تمیز کردن منظم پایانه های باتری ماشین خود از مشکلات مربوط به خوردگی جلوگیری کنید. اگر در مورد نحوه تمیز کردن پایانه های باتری خود مطمئن نیستید، از یک تکنسین متخصص بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

۴. بیرون بسیار گرم یا سرد است

هوای یخبندان زمستانی و روزهای گرم تابستان ممکن است برای باتری وسیله نقلیه شما مشکل ایجاد کند. باتری های جدیدتر مقاومت بیشتری در برابر دمای شدید فصلی دارند. اما اگر باتری شما قدیمی تر است، سرما یا گرمای شدید می تواند عملکرد آن را ضعیف کند یا حتی باعث از بین رفتن کامل آن شود!

۵. باتری در حین رانندگی شارژ نمی شود

وقتی موتور را روشن می کنید، ماشین شما به باتری شما متکی است. اما وقتی وسیله نقلیه شما کار می کند، باتری شما به دینام متکی است تا به شارژدهی آن کمک کند. اگر دینام شما به درستی کار نمی کند، نمی تواند باتری شما را به طور موثر شارژ کند، که می تواند روشن کردن ماشین شما را سخت کند، حتی اگر فقط در حال رانندگی باشید!

اگر ماشین شما بعد از رانندگی روشن نمی شود، این احتمال وجود دارد که مشکل از دینام شما باشد.

۶. شما سفرهای کوتاه زیادی دارید

چرخاندن موتور مقدار زیادی انرژی از باتری شما می گیرد، اما همانطور که قبلا ذکر شد، دینام باتری شما را در حین کارکرد موتور شارژ می کند. با این حال، اگر اغلب درمسافت های کوتاه رانندگی میکنید، دینام ممکن است زمان کافی برای شارژ مجدد باتری شما بین توقف ها را نداشته باشد، به خصوص اگر باتری قدیمی‌تری دارید.

در دراز مدت، سفرهای کوتاه مکرر می تواند طول عمر باتری ماشین شما را کاهش دهد.

 

۷. باتری شما قدیمی است

نکته : هیچ چیز برای همیشه ماندگار نیست، از جمله باتری ماشین شما. در برخی موارد، باتری وسیله نقلیه شما می تواند تا پنج سال دوام بیاورد، اما این بستگی به محل زندگی و نحوه رانندگی شما دارد. دمای زیاد، سفرهای کوتاه مکرر و استفاده عمومی روزمره می تواند عمر باتری شما را به دو تا سه سال کاهش دهد. اگر باتری ماشین شما به سرعت از بین می رود، حتی زمانی که تازه ماشین را روشن کرده اید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک باتری جدید داشته باشید.

دیدگاه شما (1)

سه شنبه, 3 بهمن 1402 میلاد

مطلب جالبی بود. ممنون از سایت خوبتون

پاسخ مدیریت:

خواهش میکنم .خوشحالیم که براتون مفید بوده


فروشگاه

حساب کاربری

سبد خرید

تماس با ما